декември 9, 2020 admin

5 Коледни съвета за дигитални маркетингови стратегии

Ето, че отново настъпи този момент от годината, в който започваме да се подготвяме за Коледа. Любителите на този празник започват да усещат вълнение, а другите се оплакват, че всяка година все по-бързо и неусетно настъпва това време от годината. Истината е, че в сферата на дигиталния маркетинг трябва планирането да започне по-рано, ако искате да постигнете добри резултати и да увеличите продажбите покрай Коледа.   

Празничният период е много подвеждащ и сложен за Вашият бизнес, въпреки че клиентите харчат много пари в това време. Причината този период да се определя като сложен се крие в това, че всяка компания провежда своя коледна кампания и конкуренцията става още по-жестока. За да Ви помогна ще споделя с Вас 5 съвета, които можете лесно да приложите, за да подобрите коледната си дигитална маркетингова стратегия:

1. Направете празнично своето онлайн брандиране 

Това е перфектният момент Вашият дизайн да изглежда така, че да породи чувство на комфорт в клиента. Все пак Вие искате Вашите маркетингови материали да бъдат в тон с празничния сезон и така да увеличите шансовете си за промотиране и продажба на продуктите и услугите, които Вашите клиенти наистина искат. Сега е моментът да ъпдейтнете своя уебсайт (коледен банер няма да навреди на никого) и да направите така, че вашите страници в социалните мрежи да заблестят в духа на празника. Независимо дали изпращате ваучери, имейли, писма, каталози или брошури на клиентите си, трябва да бъдете сигурни, че те са празнични. По този начин ще помогнете за създаването на коледно вълнение покрай Вашия бранд и ще подпомогнете ангажирането на клиентите.

2. Направете кампания в социалните медии

След като вече сте на една вълна с Вашия графичен дизайнер, идва ред на човека, който се грижи за социалните Ви медии. С наближаването на края на годината, наближават и много празници, от които можете да извлечете максимума. Най-умното нещо, което може да направите, е да решите какви ще бъдат Вашите промоции и да започнете да планирате съдържанието, свързано с тях. Най-важно е съдържанието покрай Коледа. За да сте сигурни,че сте в добра позиция да създадете завладяващо съдържание, Ви предлагам да си направите „календар на съдържанието“, на който да отбелязвате какво и кога ще промотирате в социалните медии за въпросния период.

 Вие сте търговец на дрехи и искате да промотирате празнично облекло?  Или може би сте компания за кафе и искате да промотирате лимитиран сорт празнична напитка?   Каквато и да е същността на вашият бизнес, винаги можете да промотирате продукта като вложите креативност в съдържанието, съпътстващо кампанията. Това е много важно, понеже мобилният маркетинг се превръща във все по-значим канал както за продавачите, така и за купувачите. В края на деня , Вие трябва да таргетирате мобилния маркетинг, защото голяма част от клиентите по Коледа пазаруват именно чрез  телефона . След като имате предвид мобилността, направете така, че Вашето съдържание да бъде лесно достъпно за споделяне като използвате хаштагове, видео съдържание и създадете подходяща и оптимизирана целева страница за промоциите. 

3. Възползвайте се от имейл маркетинга

Само кампаниите в социалните медии може да не се окажат достатъчни за успех и затова е наложително да изпращате всичките си празнични оферти и промоции по имейла . Този специален коледен имейл трябва да съдържа нещо, което ще „примами“ клиентите  Ви към това, Вие да постигнете своята маркетингова цел – без значение дали тя е просто клиента да пазарува някоя празнична стока или да му привлечете вниманието за всички промоции, които тепърва предстоят. Тук наистина можете да проявите креативност – например да създадете имейл, тип Адвентен календар, с който всеки ден да предлагате различна оферта или промоция на клиента. Този подход ще Ви помогне да ангажирате аудиторията и ще Ви отличи от конкуренцията. Освен това, една завладяваща тема и няколко коледни емотикони показват приятелско отношение и добавят хумор към Вашата кампания.

Докато сме все още на тази точка, искам да напомня колко важно е значението на персонализацията. Понеже е Коледа, това е идеалният момент, в който да направите така, че другите да се чувстват специални. Обмислете добавянето на персонализирани намаления, както и обръщането поименно към клиента.  Този личен подход ще Ви помогне много за осъществяването на една успешна имейл кампания.

4. Изполвайте Pay – Per – Click  кампания

Бърз и ефективен начин да изпъкнете пред конкуренцията е с успешна Pay-Per-Click (плащане чрез клик) кампания . Понеже все повече клиенти пазаруват онлайн за Коледа, със сигурност е добре да се възползвате от това, къде пазарува определена демографска група.

Първо започнете с  търсенето на ключови думи, за да намерите най-подходящите термини за Вашият бизнес  или промоционалната Ви активност. След това оптимизирайте Вашата целева страница, за да съдържа тези ключови думи.  Това ще повиши шансовете Ви да се появите в Google’s SERP’s. Независимо дали ще използвате социалните медии или гугъл реклами за Вашата PPC кампания, от първостепенно значение е да знаете каква е Вашата целева аудитория. След като вече сте наясно с целевата аудитория, която ще използва Вашите продукти и услуги, можете да ги таргетирате директно. Това се прави, за да увеличите шансовете си за получаване на положителна възвръщаемост на инвестициите. Разбира се, трябва да зададете бюджети и да се уверите, че рекламите Ви са подходящи и последователни за Вашата марка. Много е важно да не забравяте да оптимизирате рекламите си за мобилни устройства. 

5. Помислете дали да давате награди

Същността на Коледа не е ли в това, да дадеш нещо ? Чудесен начин да „примамите“ клиентите си е да им предложите нещо безплатно. Не е необходимо това да е нещо голямо. Може да е персонализирана електронна картичка за най-лоялните клиенти, някой безплатен артикул или дори безплатен шипинг. Всичко, което можете да предложите за подпомагане на бизнеса, със сигурност ще увеличи броя на продажбите, които потенциално можете да направите. Разбира се, те трябва да бъдат съобразени с времето, за да пробудят чувството за спешност – така че създайте обратно броене, за да увеличите тези продажби.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Contact

Свържете се.

Ще се радваме да се свържете с нас за повече информация
за предлаганите от нас услуги.

Да поговорим за проекта ви

С удоволствие ще помогнем за реализирането на проекта ви.

Да поговорим за идеята ви

Насреща сме за осъществяването и реализирането на вашите идеи.

Да поговорим за съдържанието ви

Ако имате нужда от съдържание в онлайн пространството – обърнете се към нас.

Обадете се: +359 876 950 127

Contact