октомври 2, 2020 admin

Как да подготвим бизнеса си за Black Friday?

 

Черният петък е свързван най-вече с дълги опашки и тълпи от хора по магазините, както и с големите намаления на повечето предлагани стоки. Така е било винаги досега, но през 2020 година, в резултат от глобалната пандемия, много голяма част от компаниите са принудени да посрещнат това събитие онлайн. Концепцията за намаляване на цените и преминаване към онлайн търговия на дребно може да звучи смущаващо, особено когато някои по-големи търговци предлагат огромни намаления. Как търговците на дребно да се справят с конкуренцията на големите компании, като на пръв поглед това звучи неосъществимо? За щастие има няколко неща, които можете да  предприемете и да подготвите своя бизнес за най-натовареният период през годината. Запомнете, маркетинговите кампании за Черния Петък започват много преди настъпването на този ден. Затова ще споделим пет безупречни маркетингови стратегии за малките бизнеси, които са нови в играта. Печеливш ли е Черният Петък за малките бизнеси? Да. Печелившата кампания за Черен Петък  ще направи Вашите продукти примамливи за клиентите, като също ще доведе до увеличение на посещенията на вашият сайт и на продажбата на вашите продукти. По този начин Вашата печалба ще нарасне, въпреки че сте намалили цените на стоките. Тайната за успех в периода на Черният Петък е да поставите правилната цена, за да сте сигурни, че ще бъдете на печалба. Но Черният Петък не е просто един ден от годината. Това явление ви предоставя възможността да увеличите обсега на Вашия бизнес, да достигнете до повече хора и да ги запазите като клиенти дори и след ноември (ако използвате маркетинговите умения, които сме покрили). Да започваме!

1. Планирайте своите промоции за Черния Петък.

Планирането на намаленията на предлаганият продукт е с основно значение за цялата кампания и това е първото нещо, което трябва да направите. Разработете стратегия за промоция Намаляването на цената не трябва да е агресивно. Това е капан, в който се хващат много компании. Прекалено голямото намаляване на цената може и да доведе до увеличение в броя на продажбите, но тези продажби може да не компенсират загубите на печалба, които причиняват много по-ниските цени. Някои бизнеси са готови да понесат загуба. Целта на тази загуба е да бъдат привлечени дългосрочни клиенти, от които да се печели напред във времето. Когато сте изправени пред Вашия пръв Черен Петък, не може да си позволите подобна загуба. Трябва да обърнете голямо внимание кои точно да бъдат промоционалните продукти, вместо да намалявате цените на всички продукти във Вашия сайт. Някои малки бизнеси се възползват от това събитие, за да продадат по-стари стоки, които само заемат пространство. Когато Черният Петък настъпи, ребрандирайте тези стари продукти и ги представете като вълнуващи и ексклузивни оферти. Можете само да спечелите с този ход, защото разходите са минимални и така ще освободите повече място за новите продукти.

  • Създайте неустоима оферта.

Преди да измъчите мозъка си с това как да създадете вълнуващи оферти си струва да се спомене, че намаляването на цените на 10 % от стоките в сайта е най – лесната промоционална стратегия, която може да приложите. Всичко, което трябва да направите, е да създадете код за отстъпка и да го добавите към Вашите маркетингови промоционални материали за Черния Петък, като добавите часа и датата, на които ще бъде пуснат на живо. Черният Петък е вълнуващ момент за вашия бранд и чудесна възможност да проявите креативност.  Това е период в който имате неограничени възможности да привлечете хората към бизнес ви и наистина можете да се позабавлявате. Например, Вашият бизнес  може да предложи някое от следните неща: Намаления на продуктите и услугите; Пакет от няколко продукта или услуги; Подарък с всяка покупка. Каквото и да изберете, уверете се, че за клиента си струва. Сделките по време на това събитие трябва да са някой от най-добрите за вас през цялата година. Ако никой от Вашите топ продукти не е намален, хората може да се разочароват и да не купят нищо. Запишете си всички промоционални оферти. Създайте отделен файл на Excel с всички промоционални продукти. Това ще ви бъде от голяма полза, ако имате намерение да пуснете имейл маркетинг и платени реклами, за да се увеличи трафика към сайта на компанията. Вашият файл ще съдържа подробности за офертите, така че да можете да се върнете за бърза справка. Вдъхнете живот на Вашите оферти. Всички платформи за електронна търговия ви позволяват да приложите вида отстъпка за целия сайт, споменат по-рано, и да генерирате кодове на купони, ако желаете. Ако стартирате WordPress сайт, можете да използвате WooCommerce за лесно настройване на купони и отстъпки. Уверете се, че сте ограничили офертата си за купони само до желаните дати.

2. Направете равносметка на инвентара си.

След като сте планирали с кои сделки да участвате, време е да помислите за акциите си. За запалените купувачи на Черния Петък голяма част от вълнението е в търсенето на изгодни оферти. Ако те са избрали Вашите и вече сте разпродали, тогава не само ще пропуснете продажбите, но и ще останете с нещастни клиенти. Докато увеличавате поръчките си, може да се притеснявате от възможността да останете с твърде много запаси и разходите, свързани с държането на инвентара.

Времето на Черния петък е на ваша страна.

Коледа наближава и ще можете да издържите тежестта на някои допълнителни запаси по това време на годината. В крайна сметка е по-добре да бъдете свръх, отколкото недостатъчно запасени.

3. Подгответе своят уебсайт.

Увеличете потенциала си за продажби, като оптимизирате уебсайта си за Черния Петък. Ето няколко неща, които ще трябва да имате предвид: Подгответе се за тълпи от хора на Вашия уебсайт В миналото бихте очаквали повече клиенти и купувачи по време на Черния Петък. Същото важи и за Вашия онлайн бизнес. Трябва да сте сигурни, че уебсайтът ви може да се справи с нарастването на трафика. Можете да заредите тествания уебсайт с помощта на LoadImpact и да се уговорите с Вашия уеб хост за повече честотна лента, ако е необходимо.

Уловете мобилния пазарен дял.

Според ръководителя и главен анализатор на Adobe Digital Insights Тейлър Шрайнер, „Черният петък счупи рекордите за пазаруване през мобилни устройства с 2,9 милиарда долара, похарчени само от смартфони.” Най-новите статистически данни за електронната търговия са важен аргумент за това да се отнесете сериозно към начина, по който изглежда Вашата уеб страница, когато се отваря на мобилни устройства. Това означава да се уверите, че Вашият сайт може да адаптира съдържанието към всички размери на екрана безупречно. Размерът на шрифта е четлив, изображенията се зареждат правилно и навигационните елементи и бутони работят. Потребителите на WordPress  могат просто да внедрят удобна за мобилни устройства тема или целева страница, за да гарантират, че сайта изглежда добре и е удобен за употреба на мобилни устройства.

4. Създайте целева страница за Черния Петък.

Създава се целева страница, която да накара посетителите ви да извършат конкретно действие, като например извършване на покупка онлайн. Това е страницата, която повечето от Вашите потенциални клиенти ще видят първо. За да създадете ефективна целева страница за Черния Петък за вашия бизнес, фокусът трябва да бъде върху един продукт или услуга. Докато развивате своята целева страница, не забравяйте да се придържате към следните най-добри практики: Изчистени и ясни съобщения Едно от най-важните неща, които можете да направите, е да се уверите, че обяснявате офертата си по най-директния начин. Досега сте създали проста оферта, така че я добавете към целевата си страница. Една проста фраза като „20% отстъпка” и „купете една, вземете една безплатна” е ефективна. За да увеличите мизата, покажете обичайните си цени, намалени с отстъпките до тях. Ако искате да прокарате нова линия продукти или услуги за празниците, поддържайте съдържанието си фокусирано само върху тези елементи и не затрупвайте страницата с друга информация. Да, по-малко наистина е повече.

  • Поставете банерите за Черен Петък на челно място.

По време на Черния Петък потребителите бързат да вземат най-добрите оферти, докато все още са на разположение. Те ще прескачат от сайт на сайт и от оферта на оферта. Как можете да се уверите, че Вашият сайт е този, който да прикове вниманието им? Опитайте да използвате стратегически разположени банери. Няма да имате проблем да привлечете вниманието им с удебелени банери, показващи вашите оферти за Черния Петък. Най-доброто място за позициониране на банер за продажба е в горната половина на Вашата уеб страница, така че да е видим и без да се налага да превъртате страницата надолу. За да създадете отличителен банер, можете да използвате инструмент за онлайн банер като Canva и да го поставите на целевата си страница в Черния Петък. Запазете дизайна изчистен Ефективните целеви страници улесняват потребителското изживяване. Намаляването на броя на елементите, показани на уеб страницата ви, увеличава шансовете потребителите да забележат Вашата точка на продажба и да завършат своето сърфиране с положителни решения за покупка. Добавете видеоклипове, ако имате такива. Това, което повишава конверсията, е информативен и привличащ вниманието видеоклип, така че си струва да добавите такъв към уебсайта си, ако имате такъв. Например онлайн йога и лични треньори биха могли да добавят малък клип за това какво представляват техните дигитални  класове. Добавете обратно броене. На специалната си целева страница добавете функция за часовник, за да отброявате дните и минутите до Черния Петък. Има много приставки за WordPress, които могат да направят това, включително тези, съвместими с WooCommerce. Точно до часовника можете да добавите система за уведомяване, при която клиента оставя своя имейл, за да бъде уведомен при започване на продажбата, както и за бъдещи оферти и събития.

5. Създайте вълнение отрано.

Подготовката за Черния Петък включва разработване на маркетингова кампания, която включва имейл, платени реклами и социални медии. Използвайте комбинация от тези тактики, за да генерирате възможно най-много внимание. Въпреки че сега тези маркетингови дейности може да звучат като извънземна територия, повечето могат да бъдат автоматизирани и след като веднъж сте го направили, вятърът е лек. Следните умения са полезни за фирмите, работещи онлайн през всички дни на годината, и могат да бъдат изключително полезни за разпознаването на вашата марка и извършването на продажби. Нека да ги разгледаме. Разпространете информация в социалните мрежи През седмицата преди продажбата публикувайте няколко пъти информация свързана с плановете ви за Черния Петък. Отделянето на време за планиране на публикациите ви предварително ще означава да се тревожите за едно нещо  по-малко ,когато нещата започнат да стават напечени. За да привлечете хората, които използват социалните мрежи, създайте завладяващи публикации с изображения на продукти и вашето лого, заедно с вълнуващ текст с вашата оферта и връзка към вашата целева страница. Ако сте в сферата на услугите, какво ще кажете за завладяващ видеоклип от Вашия клас или работилница в действие, за да привлечете потребители? Както е вярно през цялата година, не забравяйте да реагирате на коментари и бързо да отговаряте на всички въпроси, които потенциалните клиенти ви задават. По време на празниците конкуренцията е по-силна от всякога, така че ще трябва да бъдете агресивни в стратегията си, ако искате вниманието на потенциалните си купувачи. Уверете се, че пишете за промоцията си за Черен Петък във всичките си активни акаунти и включвате връзка към вашата целева страница. Популяризирайте офертата си чрез платени реклами Инвестирането в реклама в социалните медии, за да засилите целевата си страница в Черния петък, може да ви осигури впечатляващи статистически данни за продажбите. Социалните реклами като Facebook са евтини. Става въпрос за около 10 долара на ден за да се разпространи информацията към хиляди потенциални клиенти. Използването на реклами в социалните медии също може да бъде относително лесно за организиране. Ремаркетинг към  вече съществуващите клиенти Според изследване на Statistica, през март 2020 г. са изоставени 88,05% отстъпки от поръчки за пазаруване (които не са превърнати в платена покупка). Това е огромно мнозинство от хора, които активно разглеждат и след пазаруване онлайн, избират елементи и ги добавят към виртуална количка. Какво общо има това с Черния Петък? Ремаркетинг. Обръщането към вашите вече заинтересовани клиенти с примамлива оферта, свързана с техните „изоставени” стоки, е чудесна маркетингова стратегия за Черния Петък. Как да го направите? Създайте списъци за пренасочване въз основа на клиенти, които са изоставили артикулите си от количката през месеца, водещ  до Черния Петък. Изпращайте им целенасочени имейли или онлайн реклами, като ги офертирате да затворят тази продажба с отстъпката ви от Черния Петък. Изпратете насочен  имейл. Ако нямате много или не сте започнали да събирате имейл абонати, сега е моментът. Един изключително ефективен начин да постигнете това е да имате изскачащ формуляр за имейл, след като посетителят е бил на вашата страница за определен период от време. След като получите техните имейл адреси, използвайте инструменти за имейл маркетинг, за да изпращате насочени съобщения до потенциалните си клиенти, за да ги развълнувате. Използвайте вашия файл с предложения на Excel, за да сте сигурни, че сте включили всички правилни подробности, и не забравяйте да направите връзка към вашата целева страница. Не забравяйте, че най-важното изнасяне тук е да не чакате твърде дълго, за да рекламирате вашите сделки за Черния Петък. Започнете да изкушавате клиента с предложенията си преди седмица или повече, за да го развълнувате. Черен Петък – това е обвивка Въпреки че все още може да се чувства като лято, сега е точното време да започнете да планирате най-натоварения сезон в търговията на дребно. Черния Петък ще стартира празничните разпродажби за пазаруване и сега е моментът да се подготвим. Както показахме, това събитие включва известна подготовка и работа, за да извлечете максимума от него. Черния Петък може да бъде вълнуващо и изгодно време за вашия онлайн бизнес. Следвайте тези съвети, за да предоставите професионално подготвен маркетингов план, ненадминато пазаруване и да засадите семената на успеха, като разширите клиентската си база за години напред!

 

, , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Contact

Свържете се.

Ще се радваме да се свържете с нас за повече информация
за предлаганите от нас услуги.

Да поговорим за проекта ви

С удоволствие ще помогнем за реализирането на проекта ви.

Да поговорим за идеята ви

Насреща сме за осъществяването и реализирането на вашите идеи.

Да поговорим за съдържанието ви

Ако имате нужда от съдържание в онлайн пространството – обърнете се към нас.

Обадете се: +359 876 950 127

Contact